SAMSUNG NX300 LONDON EXPERIENCE:DAY 1

 photo foto-3-2.jpg
All pics taken with Samsung NX300, previous pic by Manfredi
 photo SAM_0337.jpg
 photo SAM_0341.jpg
 photo SAM_0318.jpg
 photo SAM_0357.jpg
 photo SAM_0325-600x399.jpg
 photo SAM_0390.jpg
 photo SAM_0406.jpg
 photo foto-10.jpg photo foto-4-2.jpg
 photo SAM_0397.jpg
 photo SAM_0404.jpg
 photo SAM_0459.jpg
 photo SAM_0410.jpg
 photo SAM_0464.jpg
 photo SAM_0551.jpg
 photo SAM_0533.jpg
 photo SAM_0476.jpg
 photo SAM_0427.jpg
 photo SAM_0424.jpg
 photo SAM_0271-1.jpg
 photo SAM_0510.jpg


On my last birthday (May 17) I received a special gift from Samsung: the chance to try, test and use everytime I want the new Samsung camera NX300.
Just before my party I had in my hands (definitely mine), this white beauty, and the rest of that day, I tried to understand all its functions! It’s just a dream, exactly in the middle between a digital and a reflex with WIFI system  and AMOLED touch-screen.
 I can’t forget to mention the Full HD and the possibility to edit photos directly from the camera.
But that’s not all. After just four or maybe five days I received the proposal to spent 3 days in the beautiful London in order to try this NX, with the whole team of Samsung and 34 other bloggers / photographers. I soon thought to stunning countryside’s landscape as well the amazing London city ​​… I can’t refuse obviously!
The photos you see here are part of the first day spent further south in the county of Sussex. To test the camera’s speed (I didn’t tell you that the testimonial of the NX Samsung campaign is the runner Bolt) we gets a boat and…we see a wonderful horses race, to capture the fleeting moment as only this camera can do.
 I tell you the truth when I say that this camera has revolutionized my life and the way I take pictures for the blog! Photos are JUST perfect thanks to 20 megapixels resolution and I never seen pictures so clear and bright!
I’ve just taken outfit pictures they don’t need retouching, you’ll see them soon!
Returning to the first day of London, at the end of the day thanks Samsung, we couldn’t leave back to the hotel without do great things and after Berlin, also this time, we attended a beautiful dinner and a wonderful evening.
It wouldn’t be the same without Laura and Alessandro … and I also found adorable photographers such as Manfredi!
A special thanks to Samsung! for me is not just an hi-tech brand … all the people behind it are very special!
 See you tomorrow with the second part of the weekend!



Il giorno del mio scorso compleanno (il 17 Maggio) ho ricevuto un fantastico regalo da parte di Samsung: la possibilità di provare, testare con mano la nuova uscita della gamma NX; la NX 300. 
Appena prima del mio party avevo tra le mani (definitivamente mia), questo piccolo gioiello e cercavo di capirne tutte le funzionalità essendo la prima fotocamera a metà tra una digitale e una reflex con connessione WIFI (si avete capito bene) e schermo esterno Amoled, comodo e pratico. Non parliamo dei video in Full HD e la possibilità di modificare le foto direttamente dalla camera. 
Quando dopo appena quattro o forse cinque giorni ho ricevuto la chiamata per un viaggio di tre giorni nella splendida Londra al fine di provare questa NX, con tutto il Team di Samsung e altri 34 bloggers/fotografi, negli splendidi paesaggi della campagna londinese oltre che nella city… non stavo più nella pelle! 
Le foto che vedete qui fanno parte del primo giorno trascorso più a Sud, nella contea del Sussex. Per provare la velocità della macchina (vi accenno che il testimonial della campagna e niente di meno che il corridore Bolt) ci siamo destreggiati tra gite in barca e corse di cavallo, per cogliere l’attimo fuggente come solo questa camera sa fare.
 Non esagero nel dirvi che la NX300 mi ha rivoluzionato la vita e il modo di scattare per il blog; le foto sono di una risoluzione perfetta grazie ai 20 megapixels e nitide come non avevo mai visto,dopo aver scattato foto outfit vi assicuro che non le ritocco più di una virgola, ma questo lo vedrete presto!
Tornando al primo London day invece, a fine giornata Samsung non poteva lasciarci tornare in albergo normalmente, ha sempre fatto le cose in grande e dopo Berlino, anche questa volta, ci ha atteso una cena e serata meravigliosa. 
Non sarebbe stato lo stesso se in questa avventura non ci fosse stata anche Laura e Alessandro…e ho anche scoperto degli adorabili fotografi come Manfredi
Un ringraziamento di cuore a Samsung, per me non è solo un brand di hi-tech… tutte le persone che ci sono dietro, sono davvero speciali! 
 A domani con la seconda parte del weekend!

xoxo
Veronica
Latest Comments

Leave a Reply

L'indirizzo email non verrà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *